Knip 2.0 och orgasmer avsnitt 153

I veckans avsnitt snackar vi återigen om knipträning – varför är det viktigt och hur kan vi träna knipet? Kan vi få bättre knip av att ha många orgasmer eller kan ett bättre knip ge bättre orgasmer? När är det dags att knipträna om jag lyfter tungt? Hur tränar vi en muskel som bäckenbotten och hur länge kan man behöva hålla på för att till exempelvis ett urinläckage ska bli bättre? En snabbkurs i fontänorgasm hinns också med. HÄNG MED!

Hålltider

0:00 Intro om Rumpboken och farmers walk.

9:45 Claras brandtal om onani och rätten att inte skammas för sin egen kropp och njutning

22:38 Bäckenbottens funktion och knip med urinläckage

34:00 Maxstyrka, uthållighet, bäckenbotten

37:50 Finns det en koppling mellan fler orgasmer och bättre knip, vs bättre knip och fler orgasmer?

40:55 Fontänorgasm, så funkar det

45:50 Use it or loose it – sluta inte knipa, gör en knipchallenge

50:18 Lyssnarfrågor om knip och sammanfattning

Här kan du lyssna på avsnittet, eller i din podcast-app eller i Spotify

//

Spana in våra träningsprogram Bli en beefcake samt Hållfast kropp – ett förberedande program för dig som vill bli redo att börja lyfta.

Missa inte Mandalayas Don’t run – ett konditionsträningsprogram med roddmaskin för dig som styrketränar.

Poddradion Styrkebyrån produceras av Johanna Barvelid och Clara Fröberg. Missa inte Styrkebyråns nyhetsbrev innan de kommer, anmäl dig här.