Kom och maxa med oss

Tja, hur mår du – tränar du nåt?

Halva april har passerat och våren tycks ha kommit på allvar, hur skönt är inte det?

Vår webbshop är i full gång och det är superkul att se att ni verkar gilla våra grejer. Vi väntar påfyllning under veckan av våra #raktutibiceps-tryck och nu kommer de även i herrmodeller. Vi har dragit ihop några nya träffar för att testa ditt 1RM – kom och maxa med oss!

Kram Johanna och Clara

Träningsprogram snart i en webbshop nära dig
Vi jobbar för fullt med våra träningsprogram som inom kort kommer att säljas i vår webbshop. De program som kommer att släppas först heter Hållfast kropp, ett förberedande program för dig som vill börja träna med skivstång samt Bli en beefcake och öka i basövningar. Det senare kommer i två olika versioner: ett för dig som tränar tre dagar i veckan och ett för dig som tränar fyra dagar i veckan.

Hållfast kropp – ett förberedande program för dig som vill börja träna med skivstång
Vill du börja lyfta tungt, är du ny på gymmet och inte vet hur du ska börja? Eller har du kommit av dig i träningen och behöver komma igång med igen så kan detta program vara något för dig. Tanken med träningspassen är att de ska vara en låg tröskel att genomföra dem och att du ska kunna känna dig hemma på gymmet innan du börjar med tyngre skivstångsträning.

Bli en Beefcake – öka i basövningarna (tre gånger i veckan)
Detta program vänder sig till dig som tidigare har lyft med skivstång, för dig som provat på basövningarna knäböj, marklyft och bänkpress och vill följa ett program. Eller så kanske du har kört vårt program Hållfast kropp och känner att du vill ta ett steg vidare. Träningspassen innehåller uppvärmning och aktiveringsövningar, två basövningar i varje träningspass samt massor med assisterande övningar.

Bli en Beefcake – öka i basövningarna (fyra gånger i veckan)
Detta program är ett tuffare program för dig som är van att träna basövningar. Kanske har du följt ett program tidigare och hamnat på en platå i din träning eller så är du intresserad av att köra mer assisterande övningar som kan göra dig större och  starkare i grunden. För dig som vill bli biffig helt enkelt!

Kom och testa ditt max med oss
Nu är det dags för nya maxningstillfällen i marklyft, bänkpress och knäböj. Vid två tillfällen har du möjlighet att testa ditt max i något av de tre lyften. Du väljer själv vilka övningar och hur många du kör. Vi lovar att det inte är ett dugg läskigt utan bara roligt och mysigt!

Vid två tillfällen kör vi 18.15-20.15 (tiden kan variera lite beroende på deltagarantal) Under dessa två timmar får du hjälp med uppvärmning samt hur du kan lägga upp dina lyft inför själva maxlyftet. Vi bjuder på kaffe och bulle och massor med härlig pepp!

Datum:

30 maj kl 18.15 Knäböj och bänkpress

13 juni kl 18.15 Bänkpress och marklyft

Pris: 600 kronor per person, boka på hello@styrkebyran.se

Här kan du läsa om alla våra grupper, helger och stuff.

 

Avsnitt 121: Tre kostdagböcker
I veckans avsnitt pratar vi återigen om kost, käk, mat, krubb – det vi stoppar i oss. Hur har vår egen relation till kost varit och hur har det påverkat hur vi äter idag?
Vi pratar om så kallade “nyttiga chokladbollar” och varför vi inte tycker om hetsen kring dessa.


Vi analyserar tre olika klienters kostdagböcker och pratar om hur vi skulle jobba med kostrådgivning för dessa. Person ett vill ”tajta till kroppen” men tränar hon egentligen hårt och behöver hon verkligen tajta till? Person två vill bygga större muskler men glömmer ofta lunch och äter mest vegetariskt, plus jobbar mycket. Person tre tränar hårt och tungt men vill gå ner i vikt. Hur skiljer sig kosten åt för dessa personer och vilka förändringar blir hållbara under en längre tid?

Hur vi än vänder och vrider på det här med mat kan vi inte komma ifrån att vi behöver äta och att ju mer vi fokuserar på vår träning blir den än så viktigt oavsett om det gäller viktuppgång, öka i muskelmassa (bli en beefcake) eller viktnedgång. Vi behöver mat som ger kroppen bra näring och energi för att orka träna.

Vår upplevelse är att alldeles för många människor har en för komplicerad relation till mat, där mattänket tar upp för mycket tid och energi. Med veckan avsnitt vill vi komma fram till att bra mat som ger energi rakt ut i biceps inte måste vara så krånglig. Här hittar du alla avsnitt av podden, glöm inte att recensera oss och att klicka på prenumerera i din podcast-app eller spelare! Du kan även lyssna på Spotify.