Nybörjartips på gymmet avsnitt 173

Raka rör med Styrkebyrån. I veckans långa avsnitt avhandlar vi viktiga saker såsom raka rör i relationer, intermittent bekräftelse och att förhålla sig till andra, utbrända influencers som behöver barriärhudvård och varma bad och att Ludde inte får använda Youtube längre. Viktigare är kanske Johannas tävlingsvikter och planering för serie 2 i styrkelyft och våra tips till dig som är nybörjare i gymmet.

Hålltider:

0.00 Det raka året, intermittent bekräftelse, utbrända influencers och Luddes Youtubeförbud

27.04 Johannas träningsplanering och tävlingsvikter till serie 2 i styrkelyft.

35.34 Att vara nybörjare på gymmet.

Vanliga fel nybörjare gör

  1. Vet inte i förväg vad de ska göra – har du en plan är det lättare att känna dig säker när du väl är på plats på gymmet
  2. Underskattar sin kapacitet. Tar inte i ordentligt. Många har tyngre belastning i vardagen än på gymmet men det är där vi ska bli starkare
  3. Gör det svårare än vad det måste vara. På grund av att man tror att det måste vara komplicerat. Böj, fäll, pressa, dra, bär. Det räcker långt!

54.27  Vett och etikett på gymmet

  • Plocka undan vikter efter dig
  • Håll avstånd till någon som tränar – gör ej situps framför/bakom eller bredvid någon som står med en skivstång och tränar.
  • Ha bara de redskap du ska använda när du kör, till exempel cirklar eller fler övningar ihop.
  • Behöver du bara en skivstång, lämna racket fritt till någon annan
  • Erbjud den som frågar att dela stång med dig om om du har mycket kvar.
  • Prata inte med någon under hens set, vänta till den är klar
  • Ge inte feedback till någon om den inte bett om det.

Här kan du lyssna på avsnittet:

Eller i din vanliga app. Vi vet väl inte vilken det är.