Mental träning och visualisering avsnitt 228

Idag snackar vi om mental träning och visualisering. Hur kan vi träna vår hjärna för att prestera med vårt bästa jag när det gäller? Och hur kan vi jobba bort negativa tankar?
Avsnittet presenteras i samarbete med The Naplab och som från och med idag har en tävling på vårt Instagram där du kan vinna ett valfritt tyngdtäcke, så håll utkik!

Hålltider
0.00 Intro. Träning, maxlyft och träningsvärk av superset.

10:39
The NapLab och veckans tävling om tyngdtäcken – visa din sovrumsmiljö

15:49 Recap Lyckomaten – vad har vi fått för reaktioner

17:53
Mental träning inför ett maxlyft. Hur har Johanna jobbat med visualisering under sin tid som hockeyspelare och vad tar hon med sig av det idag?

Visualisering är något du använder dig av i din vardag men det kan också användas som en mer medveten teknik för att till exempel förbättra en prestation. Visualisering kan användas för att förbereda dig för en föreläsning, för att analysera din träning eller tävling. Visualisering kan användas för att öka motivationen, förbättra tekniken, förbättra koncentrationen och öka självförtroendet. En studie på visualisering hos idrottare visade större styrkeökningar än hos de som inte jobbade med mental träning (länk).